dinsdag 25 november 2008

De vlucht en de eerste dagen

Hallo allemaal,

We zijn aangekomen in het zonnige Mexico.

Op zondag 23 november 2008 zijn we om 6.30 vanuit Heerlerheide vertrokken. Het afscheid nemen viel ons toch wel zwaar!!!
Om 6.50 waren we in Landgraaf om ouders Van Erp op te halen. Daarna zijn we naar Geleen gereden om Lotte en Ralph op te halen die ons naar Schiphol zouden brengen. Na 1.45 uur waren we op Schiphol waar Sander en Sandra samen met de ouders van Sander ons nog een laatste groet kwamen brengen.
Toen het vliegtuig om 13.00 vertrok werd ons vertrek definitief. (Raar om Nederland voor lange tijd niet te zien. Nog even een traantje weg vegen en Mexico Here we Come). Eefje was ontzettend wakker tijdens de vlucht en heeft noodgedwongen een 1,5 uur geslapen. In Cuba hebben we een tussenlanding van 1,5 uur gehad (ging eigenlijk best wel snel).
Over het algemeen is de vliegreis ons meegevallen, maar wel door de ondersteuning van pa en ma van Erp.
Op Cancun stond Eric, Norma en Robert ons op te wachten. Zij waren al voor ons naar de winkel geweest zodat we voor het eerste ontbijt iets te eten hadden.
Rond 4.00 (snachts Nederlandse tijd) waren we in het huisje en zijn toen direct gaan slapen. Helaas was Eefje na zo'n 4 uurtje slapen weer klaar wakker en wilde absoluut niet slapen. Dit betekende dat wij om 2.30 (Mexicaanse tijd) 's nachts met onze kleine meid op zaten.
Eefje was niet kappot te krijgen, maar gisterenmiddag gaf haar lichaampje het op en kwamen er golven braaksel uit. Ze was totaal uitgeput. Vannacht heeft Dion bij haar geslapen en na een zetpil is ze toch in slaap gevallen. VAndaag is ze nog wat hangering, maar het ontbijt is lekker in haar maagje blijven zitten.
MEt VEerle gaat het allemaal wat makkelijker. Ze is wel haar dag-nachtritme kwijt. Wat betekent dat ik er vannacht om de 2-3 uur uit moest om haar te voeden.

24-11-08
We zijn met opa en oma Trein naar het strand geweest en hebben over de 5the avenue gelopen. Dit is een straat waar heel veel winkeltjes liggen (vergelijkbaar met Valkenburg, maar dan groter). Daarna zijn Dion en pa van Erp met Eric naar de winkel gegaan en hebben ma van Erp en ik op de zieke Eefje gelet.
's Avonds om 20.30 (mexicaanse tijd) hebben we macaroni gegeten en zijn daarna gaan slapen.

25-11-08
Vanochtend gaan zwemmen in het zwembad dat bij ons huurhuis ligt. De temperatuur is zo rond de 30 graden en 's avonds koelt het lekker af (20 graden denk ik).

Zo dat was het even. Dadelijk gaan we samen met Eric een bedje voor Veerle kopen en nog wat andere benodigdheden (aankleedkussen, eetstoel voor Eefje). Vrijdag gaan we op jacht naar een auto en volgende week starten we onze zoektocht naar een huis.

Ik vind het zelf nog erg onwerkelijk dat we hier blijven. De ondersteuning van Pa en Ma van Erp komt erg van pas. Het zal dadelijk erg vreemd zijn als we helemaal alleen zijn.

Groetjes en hasta luego

O ze hebben hier geen kaasschaaf. Dus ons eerste bezoek wordt met de opdracht opgezadeld om een kaasschaaf voor ons mee te brengen.

Ralph zei

Hey luitjes
Goed te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ziet er gezellig uit..de tijdelijke woning...em lekker aan de zee...fijn dat de vlucht zo redelijk ging...