woensdag 4 maart 2009

eerste keer buiten Playa

Hallo allemaal,

Ja, ja na zo'n 3 maanden zijn we eindelijk eens op een tripje buiten Playa del Carmen geweest.
Afgelopen zondag zijn we samen met Norma, ERic en Robert naar Tulum gegaan. In Tulum staat op het strand een heel bekende maya tempel. We zijn echter niet naar deze tempel geweest, maar hebben lekker iets gegeten in het stadje en zijn vervolgens naar het koraal witte strand van Tulum geweest. Het strand was ontzettend mooi (veel mooier als in Playa), maar rond 1 uur 's middags begon het opeens behoorlijk hard te waaien. Het gevolg was dat het fijne zand omhoog vloog en dat je binnen een seconden helemaal onder het zand zat. Nadat de kleintjes herhaaldelijk hadden geklaagd over pijn in de ogen zijn we maar vertrokken. Eefje heeft wel nog lekker gesprongen in de zee, wat ze keer op keer geweldig blijft vinden.
Na het strand zijn we nog een stukje gaan rijden en zijn we het Sian K'an natuurreservaat ingereden. Wat we tot nu toe gezien hebben van dit reservaat is echt fantastisch. Als aardig ervaren reiziger vind ik dit natuur gebied weer anders als de jungles in Azie. Deze jungle heeft meer palmbomen en ander soort begroeiing. Is was erg blij dat we eens buiten Playa zijn geweest waardoor het mij duidelijk is geworden in wat voor een bezonder mooi land we wonen en dat we de tijd die we hier zijn ook moeten benutten om dit land te onderzoeken (met 2 kleintjes gaat dat wel iets moeilijker, maar het gaat wel).
Nog een dikke week en dan zijn mijn ouders hier. Ik verheug me ontzettend op hun komst en ga lekker genieten van de bijna 3 weken dat ze hier zijn.

Voorgisteren zijn we naar een carnavalsactiviteit hier geweest. Wij hadden dus gedacht dat het een en al muziek was, maar ze waren om 6.00 nog met de soundcheck bezig. Eefje en ik hebben wel soms even lekker kunnen dansen, maar veel publiek was er nog niet (het zou trouwens wel om 6.00 beginnen, maar ja we zitten in Mexico). Verder was de carnaval een soort kermis met heeeeel heeeeel heeeeeel veel eetkraampjes (mexicanen houden inderdaad van eten). Er kwam een auto langs met een heel oud bejaard prinsenpaar erop (ik zal volgende week even een foto erop zetten). Ik heb echt heel erg moeten lachen (het zag er niet uit). Verder was er niks dan deze auto, dus dat was ook wel grappig. Ze verkochten ook potten en pannen (echt hele grootte stands met potten en pannen -snap de link met carnaval niet).

Zaterdag zouden we gaan bbq met de buurman die naar Canada zou gaan, maar weer is terug gekomen en nu alweer vertrokken is. We hadden afgesproken om 6.00, dus wij met z'n vieren om 6.15 (beetje later want we zitten in Mexico) naar de palapas, maar geen buurman en zijn familie te bekennen. Rond 6.30 kregen we een berichtje dat hij nog op het strand was en dat we even moesten wachten. Uiteindelijk begon de bbq om 20.00 wat betekende dat ik thuis bleef bij de kindjes en dion is gaan bbq'en. Geen probleem, maar wel grappig hoe anders het allemaal hier loopt.

Afgelopen week ook naar het grotere schooltje van Eefje gaan kijken. De kinderen gaan hier vanaf 3 jaar naar de groep Kinder. Kinder is eigenlijk de basisschool waar ze vanalles gaat leren. Ze beginnen wel heel langzaam en spelenderwijs. Vanaf juni gaat Eefje dan 5 ochtenden in de week naar school (het schooltje en het lesmateriaal zag er goed uit).

greets
Winny

1 opmerking:

Charlot zei

Tulum is zo ontzettend mooi, wij zijn er op onze huwelijksreis geweest...
kan me voorstellen dat je blij bent dat je ouders komen. Hele dikke knuffels van mij (we blijven elkaar mislopen op skype, erg he?)
KUSSSSSSS