dinsdag 4 augustus 2009

Rustig weekendje

Elke keer weer gedonder met het internet hier.
Hier mijn 3de poging om iets op dit blog te krijgen.

We hebben een tamelijk rustig weekend gehad.
Zaterdag zijn we met Norma,Eric en Robert traditioneel Mexicaans gaan eten. NOrma vond dat we dit nog moesten doen voordat we weer terug naar NL gaan. Bij een zaakje hebben we Gorditos gegeten. Dit is een gerecht uit het Noorden van Mexico. Het is een tortilla maar dan gevuld met allerlei groenten, kaas, chorizo (je kunt zelf kiezen wat je erin in wilt). Wat anders is als de normale tortillas is dat deze een soort pittabroodje is en dus wordt opengesneden en dan gevuld. Ik vond het zelf erg lekker.
Daarna zijn we tortilla de pastor (geen idee hoe ik het schrijf) gaan eten. Ik zat al behoorlijk vol van de Gorditos en ik heb dan ook niet zoveel meer gegeten. Ik vond deze tortilla ook minder speciaal als de Gorditos

Zondag kwamen E,N en Robert bij ons zwemmen en daarna hebben we de bbq aangestoken. Met een zeer dreigende lucht hebben we het toch nog droog weten te houden tijdens het eten. Grappig is dat het weer hier de zelfde snelheid heeft als de gemiddelde Mexicaan. Als je denkt dat het zo gaat beginnen met regenen dan duurt het vaak nog 3 tot 4 uur (en vaak valt er helemaal niks). Het onweer behoorlijk en de echo die veroorzaakt door de zee vind ik altijd indrukwekkend. Het aantal flitsen van de bliksem zijn hier ook ontelbaar en vooral Eefje vindt dit fasinerend.

Gisteren zijn we met de meiden naar Puerto Aventuras geweest om naar de dolfijnen te kijken. Eefje is helemaal gek van die beesten. Hier ligt een haven waar je met dolfijnen kunt zwemmen (wel erg duur). In de haven liggen ook grote jachten en Dion en ik hebben besloten om te gaan sparen voor zo'n ding (hihihi, denk dat zo'n ding 2 miljoen euro kost)
Nou dat was het weer zo even.
Ik ga eens wat doen
Winny

Geen opmerkingen: