vrijdag 1 mei 2009

hier ben ik weer

Hallo allemaal,

Jeminee in Nederland is toch ook weer vanalles aan de hand.
Wat een enorme gek die zomaar op een menigte mensen in rijd. Ook hier stond het in de krant wat er in dat kleine kikkerland afgelopen donderdag gebeurt is.

Nou hier gaat alles nog prima. Eigenlijk merken we gelukkig maar heel weinig van het griepvirus. Zo nu en dan zie je wel iemand met een mondkapje lopen, maar deze zijn nog lang in de minderheid. Dion had gisteren wel het idee dat de schappen in de winkel minder gevuld waren, maar dat kan ook toeval zijn. We hebben wel voor alle zekerheid meer eten in huis gehaald.

Patty ons kindermeisje blijkt nu zo'n 3 maanden zwanger te zijn, wat betekent dat ze over 4 maanden ons gaat verlaten. Ik vind dit best behoorlijk balen, want dan moeten we opnieuw iemand aan de kids laten wennen en aan ons. Met Patty gaat het wel steeds beter, maar ze is zo bang. Voor mij is het soms wel moeilijk dat er helemaal geen eigen initiatief in zit en ik ben helemaal nog niet gewend aan dat langzame ritme. Als je Patty vraagt om een tomaat, paprika, courgette en ui te snijden doet ze daar gemiddeld een uur over. Nou jullie kennen mij wel dat duurt me dus echt te lang. Ik heb deze week dus besloten dat ik het opgeef om haar te laten koken. Deze week heb ik gewoon 's middags gekookt, met hulp van Patty erbij.

Gisteren kwam nog een meneer aan de deur om te vragen of hij de auto mocht wassen voor 50 pesos (dat is zo'n 2,80 euros). Nou geen probleem hoor!
Dinsdag ben ik nog naar de emigratie geweest, maar onze FM3 was nog niet klaar (voor niks 1,5 uur gewacht). Vandaag weer gegaan, maar de emigratie was gesloten ivm de 1 mei viering (nu maar maandag proberen en hopen dat ze niet moeilijk gaan doen dat we niet binnen 10 dagen terug zijn gekomen- we zijn wel binnen 10 dagen terug gekomen, maar toen hadden zij het nog niet klaar).
Dinsdag ook nog de auto laten repareren. Er waren 2 schokdempers kapot en in een band zat een schroef (uiteindelijk weer 1450 pesos minder rijk).

O toen Eric dus naar NL wilde gaan toen bleek zijn fm3 niet meer geldig te zijn. Een week voordat wij gingen zijn we nog met Norma bij de emigratie geweest om te vragen of alles in orde was (ja ja werd er gezegd geen probleem zijn document is tot 15 mei geldig). Nou op het vliegveld was de meneer van de emigratie het daar niet mee eens. Het document zou 1 april verlopen zijn. Eric is gelukkig wel nog als toerist het land uit kunnen komen, maar het grappige is, is dat aan Norma de dag erna werd medegedeeld dat de fm3 op 1 februari verlopen was (hihihihi snappen jullie er nu nog iets van!!)

Ik heb nog maar 15 minuten stroom in mijn laptoppie dus ga er eens vandoor.

Greets
WInny

1 opmerking:

Charlot zei

hey chicka...
wat een zeik, we lopen elkaar denk ik steeds mis, is al veel te lang geleden dat we elkaar spraken.
Hier alles wel ok, heel druk as usual...mis je, dikke kus