vrijdag 17 april 2009

veel te vertellen

Ik heb op het moment veel te vertellen, omdat we ook veel mee maken met Patty in huis.
Nou gisteren dus de macaroni gemaakt en vies dat ze het vond (hihihi). Ze vond het werkelijk helemaal niks. Ook van een olijf werd haar gezicht wit en blij dat ze was dat ze hem in de prullenbak mocht uitspugen.
Om haar toch iets te laten eten hebben we snel nog een vis gebakken en een groentenmix uit de diepvries gemaakt. Helaas viel de groentenmix ook niet zo in de smaak. Uiteindelijk blijkt dus dat ze nog nooit van haar leven een paprika gezien had (ze vroeg waarom deze niet pittig was), prei en een courget.
Omdat het koken zo moeizaam ging deze week bedacht ik me om samen met haar naar de winkel te gaan zodat ze zelf eten kon uit kiezen. Helaas ging dit ook niet zo goed, omdat ze werkelijk niks wist van de producten die verkocht worden in de supermarkt. Ze komt echt van het platteland, waar kaas, tortillas, tomaten en bonen worden gegeten. Uiteindelijk is het gelukt om een stuk kaas, bonen en een bloemkool te krijgen. Ook hier was het voor mij weer een openbaring dat het niet vanzelfsprekend is dat er 20 verschillende soorten groenten bestaan.
Toen ik Eefje op een speelgoedmotortje zette en er geld in deed schrok ze zich wilt. Ze dacht dat de motor ging rijden samen met Eefje erop.

Vanochten naar de immigratie geweest. Ik ben om 7.30 op taxi jacht gegaan en om 7.45 had ik er eindelijk eentje op de carretera (zeg maar de autosnelweg). Toen ik bij de immigratie aankwam waren er 4 mensen voor mij (ik was er om 8.05). Om 9.00 gaan de deuren van de immigratie open en mag je naar binnen. Om 2 minuten voor 9 valt de stroom uit en om 9.10 wordt iedereen medegedeeld dat er niet meer gewerkt wordt vandaag. Door ervaring van de afgelopen 5 maanden wist ik dat ik niet direct moest weglopen en naar huis moest gaan (wat alle andere overigens wel deden) bleef ik wachten. Om 9.20 gaf de heren ons weer licht en waren we direct aan de beurt (Dion was inmiddels ook gearriveerd met de meiden). Op 22 april om 9.45 hebben we ons interview en als het goed is krijgen we dan in mei onze verblijfsvergunning (ziet er allemaal heel erg goed uit- alle papieren zijn in ieder geval geaccepteerd)

Nou toedeledokie
Winny

1 opmerking:

Pascal zei

Goeiemorgen, kreeg vanmorgen een mailtje van jou via Remco, dus vond ik erg leuk, dus me maar direct aangemeld via deze site, kan ik ook lekker 'ouwehoeren", heb ook nog een mailtje verstuurd via de mail van Dion, dus laat maar eens iets horen, groetjes Pascal