dinsdag 6 januari 2009

Buenas noches, hemos bebido vino tinto en nuestra jardin.
Con mis clases espanol va muy bien.

Nou de Spaanse les is erg leuk, maar ook intensief. Thuis wacht een hyperactieve Eefje op mij terwijl ik doodmoe ben. GElukkig hebben we een zwembad in de buurt waar ik even rustig kan gaan zitten terwijl Eefje rond spettert (opa's en oma's wees gerust het is een kleuterbad). Vandaag werd hier 3 koningen gevierd. Op mijn school (playalingua) werd een brood uitgedeeld waar 3 koningen in verstopt waren. Wat je nu precies moest doen als je zo'n koning in jouw stuk brood had is mij niet echt duidelijk geworden.
Helaas (of misschien gelukkig) had ik geen koning in mijn stuk brood.

Vandaag is Eefje de eerste keer naar de kinderopvang geweest. Ze vond het erg leuk (zover wij het aan haar konden merken). Dion is vandaag de schoolspulletjes die zij nodig heeft gaan halen (schriftje, spaans leesboek, kwast, lijm, potloden, etc.). Eefje spreekt ook al een beetje Spaans. Helaas heeft ze vandaag ook het woordje Nee in het Spaans geleerd en was het de rest van de middag No, NO, NO. O, woordjes die ze al spreekt hasta luego, jugo de manzana, no, maestra, pipi, popo, adios

Hier gaat dus alles zijn gangetje. Dion is ook al flink aan de slag met zijn werk en gelukkig gaat dat ook allemaal goed.

O nog een leuke opmerking van Eefje: "De kindjes op school praten niet zo goed" (hihi, die praten natuurlijk allemaal Spaans, waar zij niks van begrijpt)(Geen probleem trouwens, Eefje brabbelt gewoon Nederlands)

2 opmerkingen:

Mariƫlle zei

He mexicaantjes!

Allereerst nog de beste wensen voor 2009 en mogen het jullie goed gaan!

Ja, Win zelfs je nicht leest mee...Hier gaat alles z'n gangetje. Maud groeit super ze is inmiddels alweer bijna 9 maanden.

Heel veel succes en maak er iets moois van!

groetjes
Mariƫlle

Charlot zei

klinkt lekker daar hoor....
hier sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw. En een bronchitus voor Tygo.
Dikke kus Lot