maandag 5 januari 2009

Vandaag dus begonnen met Spaans. Ik zit in een klasje met 6 andere studenten (2 uit England, 1 uit de VS, 2 Canadese en 1 Franse). Wat er vandaag allemaal werd verteld was voor mij nog wel te volgen (gelukkig heb ik mijn taalkennis niet te hoog ingeschat). Ik heb 4 uur klassikaal les en 1 uur privé. Tijdens de privéles wordt mijn woordenschat flink getest. In dit uur gaat het vooral om de conversatie (poeh poeh, vermoeiend zeg om over elk woord na te denken).
De eerste dag was erg leuk en een fijne opfrissing van wat ik vorig jaar al in NL geleerd heb.
Ik was om 14.00 klaar en ben toen naar de houthandel gegaan. Wij willen boven op onze slaapkamer een bureau tussen twee muren maken. Aangezien bureaus niet te betalen zijn dachten we een plaat te maken tussen de twee muren. NOu met heel veel handen en voeten werk heb ik toch duidelijk kunnen maken wat ik wilde. Na zo'n 45 minuten stond ik weer buiten met de plaat in mi carro.

Om 18.00 hadden we een afspraak op het kinderdagverblijf van Eefje. Dit werd echter 18.30 omdat alles uitliep. TOen we aankwamen was de vrouw die de inschrijvingen doet al weg, maar na een belletje was ze zo lief om terug te komen. Er waren nog zo'n 5 kindjes in de opvang en Eefje vond het direct geweldig. Ik moest erg lachen met Eefje. Ze bleef maar tegen de kindjes aan kletsen: ja, Eefje komt morgen ook naar het schooltje en dan ga ik glijen, en dat zijn mijn papa en mama en dat is mijn zusje Veerle. Die kindjes begrepen er niks van, maar vonden het toch wel erg gezellig dat Eefje zich direct zo thuis voelde. Morgen begint ze om 9 uur en we halen haar op om 13.30. Om haar iets sneller te laten wennen hebben we er toch voor gekozen om haar 3 ochtenden naar de opvang te laten gaan. Mocht het niet gaan dan kunnen we haar nog altijd thuis houden.

Gisteren zat er nog een leuke kakkerlak in ons huis. Hij lag wel al met de benen omhoog, maar toen ik hem wilde opvegen begon hij weer te bewegen. Wij zijn beiden niet zo'n helden in dat kakkerlak gebeuren, maar Dion heeft het beest toch naar buiten weten te werken. Ik had hem nog bijna tegen me aangekregen, omdat Dion snel wilde zijn en niet goed uit keek. Een krijs van mijn kant was dan ook de reactie. Eefje begreep er niks van en vroeg of er een mug binnen was.

Estoy muy cansada. Voy a dormir. Hasta mañana.

ps oma's en opa's de kleintjes zijn niet ziek geweest van de vaccinaties (alles gaat dus goed)

1 opmerking:

Charlot zei

wat ben je toch een stoer wijf man, dat je zo maar naar de houthandel gaat, alleen!!!!
Hier alles beetje chaos van de sneeuw, Tygo vind het 10 keer niks, hij vind het vies aan zijn voeten, en weigert te lopen. Even naar de dokter zo, hij hoest wel heel vies.
Succes met je spaans, en tot bels
Kus