woensdag 7 januari 2009

Ik ben er nog achter gekomen wat je moet doen als je een koning in jouw stuk brood had. Op 2 februari moet je dan een feestje organiseren. De Mexicanen zeggen zelf dat het gewoon een manier is om nog een feestje te kunnen vieren (op mijn school hadden ze dan ook extra veel koningen in het brood gedaan, fiesta, fiesta, fiesta).

VAndaag weer Spaanse les gehad. Ik heb wel het idee dat ik er iets van opsteek. Helaas is het over 2 dagen alweer afgelopen. Ik denk als ik zo'n 3 weken naar deze school zou kunnen gaan dat ik behoorlijk Spaans zou spreken (maar helaas te duur en het neemt teveel tijd in beslag). Ik heb vandaag wel aan mijn lerares gevraagd of zij eventueel geintresseert zou zijn in het geven van priveles bij ons thuis. Dit wilde ze wel.
Vanaf volgende week ga ik dus 2 uur per week priveles volgen.

Eefje is vandaag weer naar school gegaan. Het is trouwens grappig dat ze haar elke dag schone kleren aan doen tijdens de 4,5 uur dat ze daar is. Het zal wel te maken hebben met het klimaat hier en dat qua hygiene het beter is om de kleintjes vaker schone kleren te geven.

Na de school van Eefje en van mij zijn we naar het strand gegaan. Dion had lekker verse broodjes gehaald in de supermarkt en die zijn we dus op de playa gaan opsmikkelen.. Op het strand gingen ook twee mensen trouwen. Ze waren helemaal alleen, met alleen wat personeel van het hotel. Misschien klinkt dat jullie romantisch in de oren, maar dat is het echt niet. Het trouwen op het strand van playa del carmen is echt lopende band werk. Het poortje waarmee je mooie foto's krijgt voor je bruidsreportage ligt pal naast een afgrijselijke pier. DAarnaast trouw je op een van de drukst bezochtte stranden van Mexico (honderde pottekijkers). Toen ze elkaar het ja woord hadden gegeven klonk er het traditionele huwelijksdeuntje (hihi lachen hoor).
Rond 16.00 begon de lucht extreem donker te worden (even dacht ik nog "het orkaan seizoen is toch afgelopen"?). Om 17.00 begon het dan ook te gieten en te gieten (echte tropische bui).

O ik vind het trouwens erg leuk om de reacties te lezen die er geplaatst worden. Ik ben erg verrast door wie deze blog allemaal gelezen wordt.
Aangezien ik van een aantal mensen geen emailadres heb zet ik even een paar reacties hier.

Dion & Debbie:
Hoe gaat het ermee. Debbie hoe gaat het met de kleine in je buik? De kleine werd toch rond maart verwacht?

Marielle:
Wat leuk zeg dat je onze blog leest en dat je een reactie hebt geplaatst. Jezus wat gaat de tijd toch snel. Wordt Maud alweer 9 maanden. Als ik erover nadenk wordt Veerle deze week ook alweer 4 maanden (time flys when your having fun).

Ome Thei & Gusta
Listo (is spaans voor slim) zeg zo'n reactie op de blog plaatsen. Bij de pap's en mam's is het nog niet gelukt (hihi). HIer gaat alles prima. Wanneer komen jullie????
Het is niet zo ver hoor. Als je naar Italie gaat zit je ook meer dan 10 uur in de auto. Naar Mexico is het ook 10 uur reizen, maar dan met het vliegtuig (je kunt je dan ook nog lekker laten bedienen en een filmpje kijken- dat gaat in een auto niet).

Eric heeft vandaag de belasting voor onze auto betaald. We moesten 118 pesos voor een heel jaar betalen (dat is tussen de 6 en de 7 euro).

Gegeten: aardappels, witte kool en worstjes (Hollandse maaltijd)
Temperatuur: 31 graden, maar na de tropische bui is het flink afgekoeld.

1 opmerking:

Olaf zei

Hallo even een berichtje van Olaf, werkt deze reactie???
heb al vaker geprobeerd....
Bljf lekker schrijven, en Winny, zet dion ook eens aan om te schrijven...;-)
Groeten uit Belsj (-10 tot -21 graden 's nachts)