zondag 18 januari 2009

Hola amigos

Hier eindelijk weer iets beter weer. De afgelopen dagen was het toch lange broeken weer. Gisteren hebben we zelfs nog een dun dekbed gekocht omdat we het 's nachts koud hadden. VAndaag is de lucht weer strak blauw, dus dat ziet er goed uit.
Gisteren zijn we samen met onze achterbuurman iets gaan eten op la quinta (toeristenstraat). Hier heb ik een traditioneel mexicaans gerecht gegeten (een pannetje met panela cheese, beef, onions, chicken(pollo) en cactus) Erg lekker.

Gisterenochtend zijn we onze wekelijkse boodschappen gaan doen bij Soriana (dit is een van de 5 megasupermarkten in Playa). 's Middags had ik Spaanse les en is Dion naar Eric geweest om hem "rijles" te geven in onze auto. Volgende week zaterdag wordt Robert (zoontje van Eric en Norma) gedoopt en komt de familie van Norma vanuit Mexico D.F. over. Eric leent onze auto dan even omdat daarin 7 mensen passen.

Wat gaat de tijd toch snel. Volgende week zijn we alweer 2 maanden hier. Ik begin langzaam wel mijn ouders, schoonouders en beste vrienden te missen. Helaas is het contact met andere mensen hier nog minimaal (echt contact maken duur vaak toch iets langer). Met de achterbuurman hebben we wel echt contact, maar deze vertrekt over 2 weken naar Canada (gaat ook emigreren). Mijn Spaansdocente is ook wel iemand waarmee ik bevriend kan raken. Haar zoontje zit bij Eefje in de klas en volgende week neemt ze hem mee als zij mij les komt geven. DAn kunnen Iker (haar zoontje) en Eefje samen spelen. Ik denk dat het voor Eefje wel fijn is om iemand beter te leren kennen en dat ze dan op school wat meer aansluiting vindt.

Met Veerle gaat alles prima. Als zij haar melkje en slaap krijgt is het een tevreden tante. Het rollen blijft ze oefenen en het lukt haar dan ook regelmatig.

O, Ome Hans
Met de spaanse taal gaat het steeds beter. Onze achterbuurman is Mexicaan en daar hebben we gisteren de hele avond Spaans mee gesproken. Dion praat al genoeg Spaans om echt een gesprek te kunnen voeren. VOor mij is dat nog niet zo, maar ik ben wel al zover dat ik begrijp waar ze het over hebben.
TEgen Eefje proberen we ook zoveel mogelijk Spaans te praten, met de hoop dat ze snel wat woordje oppikt.

NOu genoeg gekletst iedereen een fijne zondag en hastalapasta

Geen opmerkingen: