zondag 7 december 2008

Hallo allemaal,

Met het teentje gaat het al wat beter! Ik kan er al heel lichtjes weer opstaan.
Vandaag zijn we met papa en mama van Erp naar ons huisje gaan kijken en gelukkig zijn hun net zo enthousiast als wij over ons nieuw stekje.

Nog een leuke anekdote is de manier van boodschappen doen: Het is voor ons ontzettend moeilijk om alles te vinden wat we zoeken in de supermarkten. De supermarkten zijn ongeveer 5 tot 10 keer zo groot als in Nederland. Als je hier opzoek bent naar een dipsaus staan er geen 10 verschillende maar zeker 100. De moeilijkheid van het boodschappen doen is dat we vaak niet begrijpen wat er op het produkt staat. Zo hadden we gisteren melk gekocht voor Eefje, maar dit bleek room te zijn om mee te koken. Ook hadden we zin in bruine bonen, maar dit bleek een soort soep te zijn. De citroenen die we voor bij de tequilla hadden gekocht bleken sinasappels te zijn ( hier kwamen we pas achter toen we tequilla wilde drinken). Het gemiddelde supermarktbezoek duurt zo'n 2 uur.

Morgen gaan we naar de emigratiedienst. Eric gaat met ons mee, omdat hij de taal beter spreekt. Waarschijnlijk gaat het bezoek bijna de hele dag in beslag nemen. Ben benieuwd!!!

o,JA we hebben een kaasschaaf gevonden.

2 opmerkingen:

Melanie zei

Hoihoi, ik vind het zo leuk op op afstand jullie avontuur mee te beleven! Wat een pech zeg, met de auto en met de voet, maar gelukkig lees ik dat het al een beetje beter gaat. Grappig om te ervaren he, dat het niet de grote dingen zijn die een land zo anders maken, maar gewoon de kleine, dagelijkse dingen zoals boodschappen doen. Succes! en laat ons achterblijvers jullie avonturen meebeleven!
Liefs,
Melanie

Familie Groenestijn zei

Hallo Mexicaantjes!

Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Je houdt het erg consequent bij zeg! Ik heb jullie nu bij mijn favoriteten gezet en dat zou moeten betekenen dat ik regelmatig te vinden ben op jullie site! Ik hoop dat jullie pech gehalte nu flink omlaag gaat, zodat jullie lekker kunnen gaan genieten, want daar deed je het toch voor?
Het supermarktverhaal vind ik echt super! Dat kunnen we ond niet voorstellen een gigantische hal met spullen die je niet kent of begrijpt! Haha!
Heel veel kusjes van Debbie, Dion, Femke en ?